Progressiiviset intervalliharjoitukset: 45/15

Piristä juoksuharjottelua tehokkaalla intervalliharjoituksella Juoksuharjoittelun voi välillä tehdä aivan uudella tavalla, mikä taas kummasti antaa lisämotivaatiota juoksuharjoitteluun. Kirjoitimme aikaisemmin intervallisuosikeista 4×4 sekä vauhtileikittelystä. Tässä jutussa annamme vinkit progressiiviseen 45/15-intervallijuoksuun. Tehot irti, ilman maitohappoja 45/15 tarkoittaa, että juostaan 45 sekuntia ja pidetään 15 sekunnin lepo. Intervalliharjoitus tehdään aerobisen kynnyksen sykkeellä. Se tarkoittaa sitä, että juostaan kovalla vauhdilla…

Osaatko drone-säännöt?

Opettele lento- ja kuvaustekniikan lisäksi myös lentosäännöt. Käy asiat läpi hyvissä ajoin ennen suunniteltua H-hetkeä. Tässä vinkit siihen, mihin kannatta paneutua. Lue, harjoittele ja lähde kuvaamaan näyttäviä otoksia.

Viisi tapaa käyttää tarppia eli laavukangasta

Monet retkeilijät ovat löytäneet uudestaan jo melkein unohduksiin jääneen tarpin eli laavukankaan. Tarppi suojaa telttaleirissä sateelta, tuulelta ja auringolta  – laavukangas on vanha kunnon erätoveri, josta on apua monissa tilanteissa.

Näin kevennät retkirinkkaa

Jätä ylimääräiset pois ja valitse retkivarusteet kevyemmästä päästä. Sitä selviää yleensä paljon vähemmällä kuin mitä ensin ajattelee.